Kristína Knotková

Bachelor's thesis

Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam

Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednávala o vlivu tradičnosti a folkloru na rozhodování spotřebitele. Cílem bylo zjistit, jaký vliv má tradičnost a folklor na rozhodování spotřebitele a co to v nich evokuje. Prostřednictvím primárního výzkumu, který představovalo dotazníkové šetření, bylo zjištěno, že spotřebitelé obecně mají rádi folklor a tradičnost. Též si všímají využívaní folkloru dané země, resp. regionu …more
Abstract:
This thesis is focusing on the influence of tradition and folklore on consumer decision. The aim of this bachelor thesis was to find how big is the influence of tradition and folklore on consumer decision and what evokes that. Through the primary research that presents the questioner was found, that consumers like folklore and tradition in general. They also pay attention to using folklore of the country …more
Abstract:
Táto bakalárska práca pojednávala o vplyve tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa. Cieľom bolo zistiť, aký vplyv má tradičnosť a folklór na rozhodovanie spotrebiteľa a čo to v nich evokuje. Prostredníctvom primárneho výskumu, ktorý predstavovalo dotazníkové šetrenie, bolo zistené, že spotrebitelia vo všeobecnosti majú radi folklór a tradičnosť. Tiež si všímajú využívanie folklóru danej …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86411