Operationalization of the market differentiation and value proposition construct Concept and application – Ladislav Možný
Ladislav Možný
Disertační práce
Operationalization of the market differentiation and value proposition construct Concept and application
Operationalization of the market differentiation and value proposition construct. Concept and application
Anotace:
Cílem této práce je navrhnout způsob operacionalizace tržní diferenciace a ukázat, jak tuto operacionalizaci využít. Tržní diferenciace je klíčovým prvkem firemní strategie na obchodní úrovni a úzce souvisí s výkonností dané společnosti. Současné přístupy k operacionalizaci diferenciace jsou přezkoumány a kategorizovány. Na základě těchto zjištění přístup založený na rozkladu tržní nabídky k jejím …víceAbstract:
The goal of this thesis is to propose how to operationalize market differentiation and demonstrate how to use this operationalization. Market differentiation is a key element of company strategy on the business level and is closely related to the performance of the given company. Current approaches to operationalizing differentiation are reviewed and categorized. Based on these findings, an approach …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 1. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/88688
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 3. 2023
- Vedoucí: Jiří Hnilica
- Oponent: Josef Krause, Tomáš Hejsler
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88688
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doktorský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok -
Talent Management as a Competitive Advantage
Tamara Tripská