Michal Novák

Doctoral thesis

Dynamické modely masmediálního plánování: strukturální analýza českého televizního trhu

Dynamic Models of Mass Media Planning: Structural Analysis of the Czech TV market
Abstract:
V posledním desetiletí dochází k masivní proliferaci televizních stanic, převážně z důvodu digitalizace vysílání. Práce přináší aktuální poznatky o struktuře televizního trhu s reklamou s návazností na dílčí aspekty spojené s masmediálním plánováním. Výzkum metodologicky staví na data-miningu datového skladu společnosti Nielsen Admosphere, a. s., která provádí v českém prostředí komplexní kontinuální …more
Abstract:
Due to the digitization of broadcasting there has been a massive proliferation of television stations in the last decade. The thesis brings current knowledge about the structure of the television advertising market in the Czech Republic linked to the aspects of the mass-media planning. Research is methodologically based on the data mining of the data of continuous media monitoring provided by Nielsen …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 9. 2017
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Hana Machková, Jan Jirák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71297