Politický marketing - jeho specifika a význam pro rozvoj moderní demokracie – Bc. Jiří Štěrba
Bc. Jiří Štěrba
Bachelor's thesis
Politický marketing - jeho specifika a význam pro rozvoj moderní demokracie
Political marketing - specifycity and meaning for the development of the modern democracy
Abstract:
Práce se zabývá rolí politického marketingu v kampaních s cílem analyzovat úspěch dvou nových stran ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Teoretická část přiblíží rannou historii politického marketingu a jeho vývoj, nejzajímavější prezidentské kampaně ve Spojených Státech, ve kterých sehrála nejdůležitější roli média. Následuje představení Lees – Marshment modelu …moreAbstract:
The thesis is concerned with role of the political marketing in campaigns a try to analyse succes of two new parties in the Czech republic´s Chamber of Deputies election in 2010. The theoretical part serves early history of political marketing and its evolution, the most interesting US presindential campaign, in which the most significant part was media. Then political market and Lees – Marshment model …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zt0h0/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Analýza volebních programů TOP 09 a STAN pro volby do PSP ČR v letech 2010 až 2017
Kristina Dobrovičová -
Typologie úspěšných volebních obvodů Konzervativní strany v britských volbách 2010
Anna Pinkasová -
Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010
Jiří Lapin -
Volby do Národní rady SR v roce 2010
Peter Spáč -
Dopady změn volebních pravidel pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Libor Poskočil -
Vliv vybraných socioekonomických jevů na výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Iva Karbašová -
Trendy v politickém marketingu na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny 2021 a komunálních voleb 2022
Anna Marie Bukovanská