Bc. Jiří Štěrba

Bachelor's thesis

Politický marketing - jeho specifika a význam pro rozvoj moderní demokracie

Political marketing - specifycity and meaning for the development of the modern democracy
Abstract:
Práce se zabývá rolí politického marketingu v kampaních s cílem analyzovat úspěch dvou nových stran ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Teoretická část přiblíží rannou historii politického marketingu a jeho vývoj, nejzajímavější prezidentské kampaně ve Spojených Státech, ve kterých sehrála nejdůležitější roli média. Následuje představení Lees – Marshment modelu …more
Abstract:
The thesis is concerned with role of the political marketing in campaigns a try to analyse succes of two new parties in the Czech republic´s Chamber of Deputies election in 2010. The theoretical part serves early history of political marketing and its evolution, the most interesting US presindential campaign, in which the most significant part was media. Then political market and Lees – Marshment model …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní