Roman Brieda

Bachelor's thesis

A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements

A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements
Abstract:
The main objective of this thesis represents an analysis of persuasive techniques, incorporated in each advertisement from BMW and Ford companies. The aim of this thesis is to evaluate used persuasive techniques and discuss its effectiveness in ability to persuade a customer to purchase the product. The theoretical part describes terms as discourse, advertising discourse, discourse analysis, and advertisement …more
Abstract:
Hlavnou úlohou tejto práce je analýza presvedčovacích techník použitých v jednotlivých reklamách od spoločností Ford a BMW. Cieľom je vyhodnotiť použité presvedčovacie techniky a viesť diskusiu o ich efektívnosti v schopnosti presvedčiť zákazníka o kúpe produktu. Teoretická časť predstavuje pojmy ako diskurs, reklamný diskurz, diskurzívna analýza, reklama a automobilová reklama. Taktiež preberá presvedčovacie …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Accessible from:: 6. 5. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dita Trčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Brieda, Roman. A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 6. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe