A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements – Roman Brieda
Roman Brieda
Bachelor's thesis
A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements
A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements
Abstract:
The main objective of this thesis represents an analysis of persuasive techniques, incorporated in each advertisement from BMW and Ford companies. The aim of this thesis is to evaluate used persuasive techniques and discuss its effectiveness in ability to persuade a customer to purchase the product. The theoretical part describes terms as discourse, advertising discourse, discourse analysis, and advertisement …moreAbstract:
Hlavnou úlohou tejto práce je analýza presvedčovacích techník použitých v jednotlivých reklamách od spoločností Ford a BMW. Cieľom je vyhodnotiť použité presvedčovacie techniky a viesť diskusiu o ich efektívnosti v schopnosti presvedčiť zákazníka o kúpe produktu. Teoretická časť predstavuje pojmy ako diskurs, reklamný diskurz, diskurzívna analýza, reklama a automobilová reklama. Taktiež preberá presvedčovacie …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Accessible from:: 6. 5. 2016
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Brieda, Roman. A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
BMW AG - Firmenpräsentation. Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Webseiten der Firma BMW AG.
Martina CÍSAŘOVÁ -
Chování spotřebitele při nákupu vozidel značky BMW
Tereza Petrová -
Global Value Chains BMW
Khayal Dadashzade -
Vývoj značky BMW Motorrad v rámci environmentální politiky EU a budoucí predikce
Adam Kozák -
Vliv výstavby polygonu BMW na tržní cenu nemovitostí v Karlovarském kraji
Eva Tatýrková -
BMW: Navigating the Road to 2035
Andrej Prepik -
Vnímání automobilové značky BMW českými spotřebiteli
Martin Henčl -
Případová studie tvorby mediální strategie pro nový model automobilky BMW
David Dvořák