Bc. Jiřina LIČKOVÁ
Diplomová práce
Skupina Brno 57
The Group Brno 57
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou brněnské skupiny Brno 57 v 50. a 60. letech 20. století a sleduje vývoj i stylové proměny podmíněné politickou situací. Zakladateli skupiny byli Jánuš Kubíček a Bohumír Matal. K Matalovi a Kubíčkovi se přidali Vladislav Vaculka a Vladimír Vašíček. Teoretickou část zastávali již uměnovědci Zdeněk Kudělka, Petr Spielmann a Jaromír Zemina. Poprvé vystoupili v pražské …víceAbstract:
This thesis deals with the formation of the Brno 57 group in the 1950s and 1960s and follows the development as well as stylish transformations conditioned by the political situation. The founders of the group were Jánuš Kubíček and Bohumír Matal. Matal and Kubíček were joined by Vladislav Vaculka and Vladimír Vašíček. The theoretical part was already held by art historians Zdeněk Kudělka, Petr Spielmann …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2022
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PaedDr. Alena Kavčáková, Dr.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
LIČKOVÁ, Jiřina. Skupina Brno 57. Olomouc, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny výtvarných umění / Dějiny výtvarných umění
Práce na příbuzné téma
-
Organisace výtvarné práce v duchu přítomné doby - Svaz československého díla
Veronika Pecová -
Ideologie propagandy v umění československého socialistického realismu jako nástroj manipulace
Pavel Kachlík -
T: JANA VRÁNOVÁ – 50 let kurátorské praxe v Domě umění města Brna a realizované fotografické výstavy (1972–2022)
Martina Koubková -
Nová média v galerii. Případová studie Domu umění města Brna
Michaela Trňáková -
Transformace výstavních prostor novými médii. Dům umění města Brna
Hana Plochová -
Marketingová strategie a marketingový mix pro Dům umění města Brna
Eva Hájková -
Strategie komunikace s fanouškem na sociálních sítích Moravské galerie v Brně a Domu umění města Brna
Michaela Křivá -
Umělecké tvůrčí skupiny od konce 50. a v 60. letech na Moravě
Marcela VOJÁČKOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva