Bc. Artur Nechyporenko

Master's thesis

Měření sledovanosti médií v ČR

Viewership measurement of media in the Czech Republic
Abstract:
Informace o míře sledovanosti televizních pořadů využívají k získání potřebných informací zejména televizní stanice. Sledovanost však v dnešní době zajímá i mediální agentury. Hlavním úkolem je vytvořit a umístit reklamu tak, aby přímo zasáhla cílovou skupinu. Hlavním cílem diplomové práce je tedy pomocí míry sledovanosti médií vyhodnotit a určit jaký druh médií je v České republice nejvíce účinný …more
Abstract:
nformation on measure of viewer rating of TV programs are used especially television stations to obtain the necessary information. But today media agencies are also interested on measure of viewer rating. The main task is to create and place an advertisement directly to hit the target group. The main objective of this thesis is by the help of rating measure of media to evaluate what kind of media is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2017
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní