Bc. Artur Nechyporenko
Master's thesis
Měření sledovanosti médií v ČR
Viewership measurement of media in the Czech Republic
Abstract:
Informace o míře sledovanosti televizních pořadů využívají k získání potřebných informací zejména televizní stanice. Sledovanost však v dnešní době zajímá i mediální agentury. Hlavním úkolem je vytvořit a umístit reklamu tak, aby přímo zasáhla cílovou skupinu. Hlavním cílem diplomové práce je tedy pomocí míry sledovanosti médií vyhodnotit a určit jaký druh médií je v České republice nejvíce účinný …moreAbstract:
nformation on measure of viewer rating of TV programs are used especially television stations to obtain the necessary information. But today media agencies are also interested on measure of viewer rating. The main task is to create and place an advertisement directly to hit the target group. The main objective of this thesis is by the help of rating measure of media to evaluate what kind of media is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kbi9i/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2017
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu
Martin Šíla -
Marketingová komunikace malé firmy na internetu
Kamila Knápková -
Analýza sledovanosti televize a internetu v ČR
Jan Štěpán -
Zabezpečení a optimalizace webových stránek v internetu\nl{}
Martin JURÁK -
Tvorba efektivních reklamních kampaní na internetu pro malý a střední podnik
Nikolay Yarovoy -
Měření sledovanosti médií
Iveta Kafková -
Specifika měření televizní sledovanosti metodou peoplemetrů v ČR a povědomí o něm
Pavla Chlebounová -
Měření sledovanosti médií
Martin Vlach