Alexandra Vondráčková

Master's thesis

Analýza marketingových nástrojů hollywoodské mainstreamové produkce

Hollywood mainstream marketing tools analysis

Abstract:
Diplomová práce s názvem "Analýza marketingových nástrojů hollywoodské mainstreamové produkce; Předběhl filmový marketing samotnou produkci?" si klade za cíl popsat problematiku současného filmového marketingu a pokládá si otázku, zda není dnešní filmový marketing příliš sofistikovaný a v některých směrech nepředhání svou kvalitou a precizností samotné snímky. Dále se práce zabývá skutečností, že tato …more
Abstract:
This masters thesis titled "Hollywood mainstream marketing tools analysis: Has Hollywood marketing outrun the production itself?" aims to describe the state and issues of contemporary film marketing. It poses the question of whether the marketing behind the films is so sophisticated that it gets ahead of the movies. Furthermore, the thesis deals with the fact that this excessive attention to endless …more
 

Keywords

mainstream

Keywords

trailery

Keywords

plakát

Keywords

filmová teorie

Keywords

analýza

Keywords

marketing

Keywords

plakáty

Keywords

Hollywood
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 10. 2016
  • Supervisor: Marta ŠVECOVÁ
  • Reader: Roman KAŠPAROVSKÝ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 1. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna