Communication Strategy of Nike in the Footwear Segment – Julien Dome
Julien Dome
Bachelor's thesis
Communication Strategy of Nike in the Footwear Segment
Komunikační strategie firmy Nike v segmentu obuvi
Abstract:
Firma NIKE je nevětším výrobcem sportovního zboží na světě. Vedle tradičních sportovních potřeb a sportovního oblečení se v posledních letech rozšířilo její produktové portfolio i o lifestyle komfort produkty. Vzhledem k obrovskému růstu v tomto sektoru musela firma Nike přijít s celou řadou nových komunikačních strategií aby udržela krok s konkurencí, která se rovněž zaměřuje na cílovou skupinu mladších …moreAbstract:
Nike is the biggest manufacturer of sporting goods in the world. With it’s success over the years, Nike has expanded its product portfolio and moved towards the lifestyle sector as well. Nike has had to adapt its communication strategies to target the right audience with the right communication tools and activities with the digital revolution. The aim of my thesis is to evaluate the effectiveness of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 9. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79358
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2020
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Ludmila Štěrbová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79358
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
Development of novel risk assessment strategies for contaminants of emerging concern and their mixtures in the environment using chemical screening and effect-based monitoring tools
Kelsey Kwong Pui Ng -
Instrumentální činnosti žáků a učitelů v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy v teorii a praxi
Karolina Hádková -
Marketingové nástroje a jejich uplatnění pro zvýšení výkonnosti podniku Automotodrom Brno, a.s.
Jan Ulman -
Charakteristika tvorby mechanoskopických stop a časová proměna identifikačních znaků nástroje
Jiří Dolejš -
Sportovní aktivity jako cíl a nástroj prevence teroristické a kriminální činnosti
Tereza Šmeráková -
Social Media Mining: Finding Opinion Leaders in Micro-blogging
Hung Minh Nguyen -
Marketingová komunikace sdružení European Network for Academic Integrity (ENAI)
Pavla Tučková -
The Nature and Effects of Communication in the Age of the Internet
František Badžgoň