Vývoj marketingové strategie úspěšného podniku – Ing. Marcela Jelínková
Ing. Marcela Jelínková
Master's thesis
Vývoj marketingové strategie úspěšného podniku
Development of marketing strategy of succesful enterprise
Abstract:
Má práce je o vývoji marketingové strategie úspěšného podniku. V teoretické části se zabývám marketingem všeobecně – vysvětluji koncepce marketingu, marketingový mix a jeho složky (produkt, cena, propagace a distribuce). Hlavní část teorie jsem věnovala marketingovým strategiím, konkrétně jsem uvedla strategie podle marketingového mixu, růstové strategie, strategie zaměřená na konkurenci, strategie …moreAbstract:
The diploma thesis is about the development of marketing strategy of successful enterprise. In the theoretical part I deal with marketing generally – I explain the conception of marketing, marketing mix (product, price, promotion and distribution). The main part of the theory is focused on marketing strategies, specifically the strategy based on the marketing mix, the growth strategy, the competitive …moreKeywords
Marketing koncepce marketingu marketingový mix cena propagace marketingová strategie SWOT analýza silné stránky slabé stránky příležitosti hrozby dotazování. Marketing conception of marketing marketing mix price promotion marketing strategy SWOT analysis strengths weaknesses opportunities threats questioning.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lghal/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2009
- Supervisor: Ing. Jitka Černá
- Reader: Ing. Ondřej Pešek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vybraného podniku
Natálie Bechyňová -
Marketingová strategie pro startup zabývající se řízením projektů
Ester Štrochová -
Marketingová strategie nově vznikajícího vysokoškolského Kariérního centra
Nikola Karasová -
Návrh marketingové strategie konkrétní instituce
David Mikulecký -
Komunikační a marketingové strategie módního průmyslu na Pražském trhu.
Jan Zagvozkin -
Návrh marketingové strategie pro zavedení nového softwarového produktu na B2B trhu
Jan Loska -
Transformace marketingové strategie na změny tržního prostředí v oboru zkušebnictví
Daniel Kudláček -
Návrh koncepce marketingu malého pivovaru
Lenka Stibalová