Lenka Čápová

Master's thesis

Sponzoring v umělecké oblasti: Význam a role Sponsorship fitu

Sponsorship in the arts: The meaning and role of Sponsorship fit
Abstract:
Práce přibližuje proces fungování marketingového nástroje sponzoringu. Zaměřuje se na sponzoring v umělecké oblasti a zkoumá, jak je vnímán spotřebiteli a jaké přínosy má pro značku, potažmo firmu. Z procesu vnímání sponzorství spotřebiteli pak vyzdvihuje faktor sponsorship fit poukazující na důležitost vazby mezi sponzorem a sponzorovaným. Hlavním cílem práce je objasnit jeho podstatu a zjistit, zda …more
Abstract:
The thesis discusses the process of sponsoring as a marketing instrument. It particularly focuses on sponsoring in fine and visual arts and examines how is this practice perceived by customers and what benefits does it bring to its company or brand. One key factor in said customer perception - sponsorship fit - is emphasized, which indicates the importance of a relationship between the sponsor and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2014
  • Supervisor: Irena Tyslová
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/41595