Mgr. Pavla Burešová

Master's thesis

Styly učení a školní úspěšnost u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů

Learning styles and school achievement of pupils tending to suffer and pupils suffering from exam anxiety
Abstract:
Práce se zabývá vztahem mezi styly učení a školním prospěchem u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů. Byl použit Dotazník stylu učení autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price a škála KSAT O. Kondáše. Data byla získána od 204 žáků druhého stupně ZŠ a studentů SŠ. Byly nalezeny statisticky významné rozdíly ve stylech učení žáků trpících trémou a žáků, kteří trémou netrpí. Trémisté jsou méně vnitřně …more
Abstract:
The aim of this study was to investigate the relationship between learning style, school achievement and exam anxiety. Learning Style Inventory (by R. Dunn, K. Dunn and G. Price) and KSAT scale (by O. Kondáš) were used. Data were collected from 204 elementary and secondary school pupils. Results indicated that there were some significant differences in learning style of pupils with high level and pupils …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2008
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta