Hana MATÚŠOVÁ
Bachelor's thesis
Age management
Age management
Abstract:
Bakalářská práce představuje teoretická východiska age managementu jako přístupu k řešení otázky zvyšujícího se podílu starších zaměstnanců ve firmách. Cílem práce bylo podat analýzu věkové struktury konkrétní firmy a zrealizovat focus group za účelem zjištění přístupu vedení ke starším zaměstnancům. Její výstupy se díky komplexnosti problematiky zaměřují především na dělnické pozice.Abstract:
The bachelor thesis introduces a theoretical concept of an age management as solution of questions connected to an increasing number of aging employees in companies. The main goals of the thesis were to analyze an age structure in a concrete company and realize a focus group to gain the data from the management of the company. The main topic of the focus group was to describe the approach of the management …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2011
Accessible from:: 30. 11. 2011
Thesis defence
- Supervisor: Prof. PhDr. Dušan Šimek
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MATÚŠOVÁ, Hana. Age management. Olomouc, 2011. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.11.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 11. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Pedagogy / Andragogy
Theses on a related topic
-
Vlastní pojetí stárnutí jako moderátor vztahu mezi vnímanou věkovou diskriminací na pracovišti a pracovní self-efficacy zaměstnanců nad 50 let
Kateřina Pavlíčková -
Přístup organizací k dalšímu vzdělávání zaměstnanců: věková diverzita ve vzdělávání v organizacích
Ivana ŠTĚPÁNOVÁ -
Motivace zaměstnanců v podniku
Veronika Kozelková -
Belonging to a group; Group identity and consumer culture
Eva Pilmaierová -
Belonging to a group - Group identity - Jewellery marketing (Tiffany&Co)
Damjan Bogdanovic -
Group theoretical properties of the group generated by the action of the AES-128 key schedule
Patrick Appah -
Přeměna obchodní společnosti EM Group, s.r.o. na EM Group, a.s.
Erich Man -
Focus Group v marketingovém výzkumu
Karolína Lapáčková