Klára Jakubcová

Master's thesis

Analýza trhu PR agentur v ČR v letech 2013-2015

Market analysis of PR agencies in Czech Republic in the period 2013 - 2015
Abstract:
Práce analyzuje trh public relations v České republice mezi lety 2013 až 2015 na základě dostupných dat. Data pocházejí z oborového průzkumu pro Asociaci PR agentur a z účetních uzávěrek vybraných agentur. Hlavní hypotéza je, že tržní struktura na českém trhu PR agentur je monopolistická konkurence, protože je zde nehomogenní produkt, velké množství agentur, žádné vstupní bariéry a agentury nemají …more
Abstract:
The work analyzes market of public relations in the Czech Republic in the period from 2013 to 2015 based on the available data. Data come from research for The Association of PR Agencies (APRA) and from the balance sheets of selected agencies. The main hypothesis says, there is a monopolistic competition on the Czech market of PR agencies, because there is homogenous product, a large number of agencies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2017
  • Supervisor: Marek Loužek
  • Reader: Soňa Křítková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/53293