Identifikace používaných výukových metod Výchovy k občanství v tradiční, montessori a daltonské pedagogice – Mgr. Veronika Pazderová, DiS.
Mgr. Veronika Pazderová, DiS.
Bachelor's thesis
Identifikace používaných výukových metod Výchovy k občanství v tradiční, montessori a daltonské pedagogice
Identification of Applied Educational Methods of Civil Education in Montesoori, Dalton and Regural School
Abstract:
Bakalářská práce s názvem "Identifikace používaných výukových metod Výchovy k občanství v tradiční, montessori a daltonské pedagogice" pojednává o možném zastoupení vybraných výukových metod v procesu výuky předmětu Výchova k občanství ve zmíněných pedagogikách. Práce se zabývá vybranými výukovými metody a jejich užitím ve výuce v závislosti na daném typu školy. Je rozdělena na část teoretickou a část …moreAbstract:
Bachelor thesis „Identification of Applied Educational Methods of Civil Education in Montesoori, Dalton and Regural School“ deals with possible representation selected teachings methods in educational process of Civil Education in named pedagogy. The bachelor thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part are approached the teachings methods, characterization of subject Civil …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i7u8t/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAZDEROVÁ, Veronika. \textit{Identifikace používaných výukových metod Výchovy k občanství v tradiční, montessori a daltonské pedagogice}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/wvkrkc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy
Theses on a related topic
-
Profesní identita učitelů Montessori škol
Miroslav Jurčík -
Slovní hodnocení v Montessori škole
Kristýna Hubáčková -
Montessori výchova a vzdělávání z pohledu praktického života
Bronislava Zátopková -
Montessori-Pädagogik und Unterricht des Deutschen als Fremdsprache
Klára Vepřeková -
Vliv montessori pomůcky na výuku desetinných čísel
Eliška Hrochová -
Zážitková pedagogika v literární výchově na základní škole
Petra HUPPERTOVÁ -
Montessori pedagogika v předškolním zařízení
Renata POLÁCHOVÁ -
Hodnocení žáků při výuce Výchovy k občanství na druhém stupni základních škol
Denisa MATOUŠKOVÁ