Role marketingu v cirkulární ekonomice – případová studie firmy IKEA – Valentyna Ščerbej
Valentyna Ščerbej
Master's thesis
Role marketingu v cirkulární ekonomice – případová studie firmy IKEA
Role of marketing in the circular economy - IKEA case study
Abstract:
Firmy po celém světě si stále více uvědomují přínosy a příležitosti, které přináší přechod k cirkulární ekonomice nejen pro jejich konkurenceschopnost, ale také pro celou společnost. Tato diplomová práce se věnuje tématu role marketingu v přechodu k cirkulární ekonomice a zaměřuje se na komunikační strategii společnosti IKEA. Cílem práce je zjistit, jak společnost IKEA prostřednictvím marketingu komunikuje …moreAbstract:
Companies around the world are increasingly recognizing the benefits and opportunities that transitioning to a circular economy can bring, not only for their competitiveness but also for society as a whole. This thesis explores the role of marketing in the transition to a circular economy and focuses on the communication strategy of IKEA. The aim of the thesis is to determine how IKEA communicates …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89287
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Veronika Mokrejšová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89287
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cirkulární ekonomika v divadle
Anna Němcová -
Cirkulární ekonomika v kontextu módního průmyslu
Gabriela Mojáková -
Cirkulární ekonomika v pivovarnictví: Krok k udržitelnému pivnímu průmyslu
Adéla Majerová -
Cirkulární ekonomika v oděvním průmyslu ČR
Eliška Pešková -
Cirkulární ekonomika a marketing
Senta Brunerová -
Sdílená ekonomika v principech cirkulární ekonomiky
Petra EDROVÁ -
Marketingová komunikace v cirkulární ekonomice
Dominika Hoferová -
Marketingová komunikace vysokých škol s ekonomickým zaměřením v ČR
Ondřej Kounovský