Petr STANKUŠ

Bachelor's thesis

Analýza algoritmů pro procedurální generování virtuálního světa

Analysis of algorithms for procedural virtual world generation
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na použití procedurálních algoritmů pro vývoj virtuálních světů a následný vývoj webové aplikace, která umožňuje generovat stylizované pixel art textury. Aplikace uživateli umožňuje nastavit si parametry pro vygenerování požadovaného výstupu a následný export ve formátu png. Výstup je pak možné použít při vývoji videoher a dalších virtuálních světů.
Abstract:
This thesis focuses on the usage of algorithms for procedural generation for developing virtual worlds and subsequent development of a web application that is able to generate stylized pixel art textures. The application gives the user the ability to customize parameters for generating the desired result and exporting it in the png format. The resulting texture can then be used in the development of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2026
  • Supervisor: prof. RNDr. PaedDr. Eva Volná, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

STANKUŠ, Petr. Analýza algoritmů pro procedurální generování virtuálního světa. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Bachelor programme / field:
Applied Information Science / Applied Information Science