Analýza algoritmů pro procedurální generování virtuálního světa – Petr STANKUŠ
Petr STANKUŠ
Bachelor's thesis
Analýza algoritmů pro procedurální generování virtuálního světa
Analysis of algorithms for procedural virtual world generation
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na použití procedurálních algoritmů pro vývoj virtuálních světů a následný vývoj webové aplikace, která umožňuje generovat stylizované pixel art textury. Aplikace uživateli umožňuje nastavit si parametry pro vygenerování požadovaného výstupu a následný export ve formátu png. Výstup je pak možné použít při vývoji videoher a dalších virtuálních světů.Abstract:
This thesis focuses on the usage of algorithms for procedural generation for developing virtual worlds and subsequent development of a web application that is able to generate stylized pixel art textures. The application gives the user the ability to customize parameters for generating the desired result and exporting it in the png format. The resulting texture can then be used in the development of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2026
- Supervisor: prof. RNDr. PaedDr. Eva Volná, PhD.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
STANKUŠ, Petr. Analýza algoritmů pro procedurální generování virtuálního světa. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Applied Information Science / Applied Information Science
Theses on a related topic
-
Procedurální generování lokací do hry typu Dungeons & Dragons
Jakub NOVÁK -
Equilibria in non-zero-sum reachability games
Filip Štefaňák -
Přínos implementace direkt marketingu zákazníkům i společnosti RATUS SUM PRAGUE
Jakub Janoušek -
Alternative Capital Markets: Dim Sum and Sukuk market analysis
Karel Kotoun -
Vliv stochastických selhávaní linek na protokol push-sum
Tomáš Ecler -
Od Descartovy metodické skepse ke "cogito, ergo sum"
Jiří Archalous -
Věta Cogito, ergo sum
Martin Levý