Alternativní metody čtení u žáků s mentálním postižením – Bc. Kateřina Dudková
Bc. Kateřina Dudková
Diplomová práce
Alternativní metody čtení u žáků s mentálním postižením
Alternative methods of reading for pupils with mentally handicapped
Anotace:
Diplomová práce „Alternativní metody čtení u žáků s mentálním postižením“ se zabývá výukou čtení u žáků základní školy speciální se zaměřením na globální metodu čtení. Cílem práce je vypracování individuální čítanky pro žáky s mentálním postižením. Práce je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část se zabývá mentálním postižením (jejím vymezením, etiologií a psychologickým zvláštnostem …víceAbstract:
The Master´s Thesis „Alternative methods of reading for pupils with mentally handicapped“ deals with teaching reading in elementary Special School focus on the global method of reading. The aim of the thesis is developing individual reading books for pupils with mental handicap. The work is divided into the theoretical and research part. The theoretical part is characterized the mental disabilities …víceKlíčová slova
Globální metoda čtení mentální retardace Výměnný obrázkový komunikační systém Sociální čtení alternativní a augmentativní komunikace vzdělávání žáků s mentálním postižením rámcový vzdělávací program Global method reading mental retardation Picture Exchange Communication System Social reading Alternative and Augmentative Communication Education of pupils with mental disabilities General education program.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hrrzq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 5. 2012
- Vedoucí: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením
Lucie PAPRSKÁŘOVÁ -
Užití systému augmentativní komunikace u žáka s poruchou autistického spektra
Dana Vrbová -
Využití technických pomůcek a aplikaci alternativní či augmentativní komunikace v podmínkách základního vzdělávání
Jana PETERKOVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace ve speciálních školách
Kateřina HOLUBOVÁ -
Alternativní komunikace ve vzdělávání žáků s postižením
Lucie Šuchmová