Bc. Artur Zhuravlev

Bachelor's thesis

Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool

Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Abstract:
Tato práce je zaměřena na vliv zakladatele osobní značky na značku obchodní. Práce je založena na srovnání společností, které mají významné lídry se silnými osobními značkami, ve srovnání se společnostmi, které mají lídry, kteří nejsou prominentními osobnostmi. Příspěvek poskytuje přehled osobního brandingu a analyzuje výhody a nevýhody přítomnosti ikonických lídrů pro úspěšné fungování a rozvoj společností …more
Abstract:
The thesis is focuses on the influence of a corporate founder’s personal brand on the corporate brand. The work is based on the comparison of companies that have leaders with strong personal brands versus those with leaders who are not prominent figures. The paper provides a review of personal branding and analyzes advantages and disadvantages of the presence of iconic leaders for the successful operation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2021
  • Supervisor: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní