Development and outlook of online grocery retail in the Czech Republic and beyond – Filip Biznár
Filip Biznár
Master's thesis
Development and outlook of online grocery retail in the Czech Republic and beyond
Development and outlook of online grocery retail in the Czech Republic and beyond
Abstract:
Cílem této práce je poskytnout existujícím velkým obchodným řetězcům, start-upům vstupujících na trh prodeje potravin on-line a potenciálním investorům do těchto start-upů rozsáhlý přehled úspěšných strategií v maloobchodě, přehled českého trhu prodeje potravin on-line a poskytnout doporučení, jak uspět na tomto trhu. V první části práce poskytujeme přehled historie maloobchodu a elektronického obchodování …moreAbstract:
The aim of this thesis is to provide a comprehensive understanding of successful strategies in retail trade, overview of the Czech online grocery retail market and provide recommendations how to succeed in this market. This diploma thesis is intended to help established big grocery retailers, start-ups venturing into the online grocery retail and prospective investors into such start-ups understand …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 3. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46468
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: Martin Lukeš
- Reader: Jan Mareš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46468
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Prodej čerstvých potravin v hypermarketu Globus
Karolína Ježková -
Podpora maloobchodního prodeje regionálních potravin
Petr Jirásek -
Vylepšení aplikačního řešení on-line obchodu
Václav Švára -
Business strategy for establishing and development of the new brand
Kateřina Janečková -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Influence of competitive environment on business strategy and operation
Pascal Nweze -
Business strategie malého podniku
Natálie Skřičková -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Liudmila Fomenko