Eva Kouřilová

Master's thesis

Aplikace poznatků z behaviorální ekonomie v marketingu a reklamě

Application of the findings from behavioral economics in marketing and advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem behaviorální ekonomie, které je zasazeno do oblasti marketingové komunikace. Práce se zaměřuje hlavně na efekt ukotvení, který představuje jeden z konceptů lidského iracionálního chování. Cílem práce je ověřit působení tohoto efektu na konkrétní cílovou skupinu, která se pohybuje v mediálním a reklamním prostředí. Dílčím cílem je pak prokázat v této cílové skupině …more
Abstract:
The diploma thesis is about the topic of behavioral economics, which is embedded into the field of marketing communication. The thesis focuses mainly on the anchor effect, which is one of the concepts of human irrational behavior. The aim of the thesis is to verify the effect on the particular target group that is working in media and advertising environment. The partial objective is to demonstrate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 1. 2018
  • Supervisor: Libor Votava
  • Reader: Renata Rosendorfská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72069

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management