Bc. Veronika Mlčáková

Master's thesis

Kulturní identita jako součást občanské kompetence v edukaci žáků středních škol

Cultural Identity as Part of Civic Competencies in Education of Secondary School Students
Abstract:
Diplomová práce přibližuje problematiku kulturní identity u adolescentů a zaměřuje se na žáky středních škol různého zaměření, kde po shrnutí psychologického vývoje v tomto období a analýze RVP hledá možnosti, jak si ještě více kulturní identitu u této cílové skupiny, osvojit. Samotná práce je členěná do dvou částí, kdy první část teoretická pojednává, co je to identita jako taková, dále se zaměřuje …more
Abstract:
Diploma thesis aproaches the issue of cultural identity in adolescents and focuses on high school students of different focuses, where after summary of psychological development in this stage and analysis RVP, it searchs options, how in this target group more acquire cultural identity. The work itself is divided into two parts, when the first part theoretical deals what is a identity as such, further …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Accessible from:: 14. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Helena Skarupská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Mlčáková, Veronika. Kulturní identita jako součást občanské kompetence v edukaci žáků středních škol. Zlín, 2016. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Pedagogy / Social pedagogy