Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace na 1. stupni ZŠ – Mgr. Světlana Baborská
Mgr. Světlana Baborská
Bachelor's thesis
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace na 1. stupni ZŠ
Teacher's approach to pupils with specific learning disabilities and possibilities of reeducation at primary school
Abstract:
Tématem práce jsou možnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou specifické poruchy učení charakterizovány a analyzovány jejich příčiny a projevy, nastíněny možnosti reedukační péče jednotlivých poruch. Nosným textem tvůrčí části této práce jsou případové studie žáků 1. stupně ZŠ Adamov.Abstract:
Possibilities of using special methods in teaching primary pupils with specific learning disabilities are considered to be the topic of the bachelor work. Special learning difficulties are defined in theoretical part. Theoretical part deals with individual disorders and outlines possibilities of educational care that is given to pupils with learning difficulties. The practical part of the bachelor …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/daslf/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2007
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BABORSKÁ, Světlana. \textit{Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace na 1. stupni ZŠ}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/x5vj4g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Pedagogická intervence v oblasti specifických poruch učení na základní škole
Jitka Fránková -
Intervence specifické poruchy čtení se zaměřením na využití speciálních pomůcek a technik u žáků třetího ročníku základní školy
Eva HRBÁČKOVÁ -
Reedukace dysortografie s využitím vizuálně-motorických pomůcek
Denisa Adamíková -
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
Petra JELÍNKOVÁ -
Možnosti nápravy dyslexie a dysortografie na běžné ZŠ
Lenka Vymětalová -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Podpora žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Jana Koláčková -
Třídní učitel jako činitel ovlivňující sociální zdraví svých žáků
Iveta Šlahařová