Vývoj filmového jazyka Terrence Malicka – Tomáš Šťastný
Tomáš Šťastný
Diplomová práce
Vývoj filmového jazyka Terrence Malicka
The Development of Terrence Malick's Film Language
Anotace:
Tato magisterská práce se zabývá vývojem obrazového řešení filmů Terrence Malicka. Nabízí komplexní vhled do vývoje osobnosti režiséra s důrazem na jeho spolupráci s kameramanem. Práce analyzuje celou Malickovu filmografii, přičemž zkoumá, jak kamerová složka daného filmu přispěla k vývoji Malickova filmového jazyka. Závěr nabízí zamyšlení nad specifickou souhrou režiséra a kameramana nejen na poli …víceAbstract:
This master’s thesis deals with the development of the visuality of Terrence Malick's films. It offers a complex insight into the director’s development with the emphasis on his collaboration with the cinematographer. The thesis analyzes Malick's entire filmography, examining how the cinematography of each film contributed to the development of Malick's film language. The conclusion offers a reflection …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmová řečKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
práce režiséraKlíčová slova
filozofický filmKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
práce kameramana
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15214
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 9. 2021
- Vedoucí: Jaroslav BRABEC
- Oponent: Roman KAŠPAROVSKÝ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 3. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros