Analýza a rozvoj komunikačních kompetencí u dítěte s autismem – Bc. Leona Gromszká
Bc. Leona Gromszká
Master's thesis
Analýza a rozvoj komunikačních kompetencí u dítěte s autismem
Analysis and development of communication skills of child with autism
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou a rozvojem komunikačních kompetencí u dítěte s autismem. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. Teoretická část práce obsahuje tři kapitoly a popisuje etiologii autismu, diagnostiku, narušené oblasti se zaměřením na komunikaci, rozvoj komunikace u dětí s autismem, alternativní a augmentativní komunikaci a přístupy ve výchově a vzdělávání dětí s autismem. Čtvrtá kapitola …moreAbstract:
The thesis deals with the analysis and development of communication skills of child with autism. The theoretical part includes three chapters, it describes the etiology of autism, diagnosis, disturbed areas with a focus on communication, communication development of children with autism, augmentative and alternative communication and approaches in education children with autism. The fourth chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zyw43/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Kateřina Lišková -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Aplikace systémů augmentativní a alternativní komunikace u žáků s výrazně narušenou komunikační schopností pohledem rodičů
Tereza SPILKOVÁ -
Rozvoj komunikace u dětí předškolního věku s PAS
Kateřina Dolejšová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
Open Therapy of Autism, terapie u dětí s poruchou autistického spektra.
Adéla ŠVONCOVÁ