Bc. Eliška Hanzlíková

Bachelor's thesis

Psychohygiena dětí s důrazem na zkoumání nezdravých mechanismů zvládání zátěže. Možnost podpory dítěte pedagogem.

Mental hygiene of children with an emphasis on research of dealing with stress - The possibility of supporting the child by teacher.
Abstract:
Hlavní cílem mé bakalářské práce bylo zjištění psychohygienických návyků dětí a jejich postojů k vlastnímu psychickému a fyzickému zdraví. Současně zde pojednávám o možnostech podpory dítěte pedagogem. Do jaké míry je v jeho kompetenci zasahovat do problémů studentů, jakým způsobem na ně může působit. V teoretické části se zaměřuji podrobně na vývoj v období adolescence, jak po stránce fyzické, psychické …more
Abstract:
The main goal of my thesis was to determine the psycho-hygiene habits and their attitudes to their own mental a physical health. I also describe options of children support by teacher. I am defending what is the border of competencies for interfacing student?s problems? In the theoretical part I focus in detail on the development during adolescence in physical, psychological and social aspect. I also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Accessible from:: 28. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2013
  • Supervisor: PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hanzlíková, Eliška. Psychohygiena dětí s důrazem na zkoumání nezdravých mechanismů zvládání zátěže. Možnost podpory dítěte pedagogem.. Liberec, 2013. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.6.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 6. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN