Řízení rizika komerční pojišťovny – Bc. Lukáš Košut
Bc. Lukáš Košut
Master's thesis
Řízení rizika komerční pojišťovny
Risk management of insurance company
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to expound on processes connected with risk management of an insurance company. First part of the thesis introduces problems of risk. Next part describes instruments and methods of risk management. Hereafter the diploma thesis focuses on the implementation of these techniques into the environment of an insurance company and actual trends in risk management. Conclusion …viacAbstract:
Predmetom diplomovej práce je objasnenie procesov spojených s riadením rizík v komerčnej poisťovni. Úvodná časť nás uvedie do problematiky rizika. Nasleduje popis nástrojov a metód riadenia rizík. Práca sa ďalej venuje implementácií týchto postupov do prostredia komerčnej poisťovne a aktuálnym trendom v riadení rizík. Záver demonštruje konkrétne procesy risk manažmentu poisťovne v praxi.Kľúčové slová
riadenie rizík risk manažment riziko komerčná poisťovňa identifikácia rizika hodnotenie rizika prejavy rizika rizikové faktory zdroje rizika nástroje a metódy riadenia rizík risk management risk insurance company risk identification risk evaluation risk exposure risk factors risk origin techniques and methods of risk management
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 6. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tgcnr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 9. 2008
- Vedúci: Ing. František Řezáč, Ph.D.
- Oponent: Ing. Svatopluk Nečas, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / odbor:
Economic Policy and Administration / Financial Management
Práce na příbuzné téma
-
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Hamza Abaci -
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Michal Hlubuček -
Techniques and Methods for Effective Collection and Transformation of Process Metrics Data
Michal Penčikov -
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Elizaveta Zigulia -
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Anastasiya Krasovskaya -
Communication between the speaker and the interpreter in consecutive interpreting - what signals the speaker makes, how the interpreter can enter the process of communication, verbal and nonverbal techniques, mistakes and methods
Petra ALEXOVÁ -
Project of Managing Credit Risk of the Selected Portfolio of the Bank Risk Exposures by using the Methods of Basel III.
Galina Saenko -
Risk Management of Chinese Enterprises
Yian Chen