Fonematické uvědomování u dětí s narušenou komunikační schopností – Bc. Gabriela Černochová
Bc. Gabriela Černochová
Diplomová práce
Fonematické uvědomování u dětí s narušenou komunikační schopností
Phonemic awareness of children with disturbed communication ability
Anotace:
Teoretická část diplomové práce sleduje problematiku narušené komunikační schopnosti,deficitů dílčích funkcí a jejich vlivu na celkový psychický vývoj jedince. Praktická část zkoumá úroveň fonematického uvědomování u dětí předškolního věku a srovnává tuto schopnost s dětmi bez komunikačních obtíží.Abstract:
The theoretical part of diplomatic work is concerned with the problematic of disturbed communication ability, the deficits of sectional functions and their influence on general psychical development of a human. The practical part searches the level of phonemic awareness of children of preschool age, and compares this ability to the childern with no communication difficulties.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ykjed/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2007
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Development of a 3D mucosal tissue organoid as a model to study of chronic inflammation
Veronika Bosáková -
Development of a small open economy with labour market frictions in times of crisis : Non-stationary DSGE model of the Czech economy
Jakub Moučka -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of a digital service’s prototype for building a personal development trajectory of Master's degree graduates
Anastasia Kolmykova -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Ergoterapie u dítěte s narušenou komunikační schopností a poruchou autistického spektra v předškolním věku
Lucie MUDROVÁ -
Specifika komunikace v anglickém jazyce u dětí s narušenou komunikační schopností
Berenika Šenková -
Assessing the Impact of Solid Waste Management on the Socio-Economic Development of Ghana. The Case of Greater-Accra Region
Ebenezer Asare