Miloslav ŠTEFAN

Master's thesis

Strategie motivace žáků středních škol k autoregulovanému učení v závislosti na jejich motivačním typu

A motivational strategy of secondary school students in order to be able to move in autoregulated learning
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku v oblasi autoregulovaného učení, strategií autoregulovaného učení, moivace a motivačních typů lidí. V teoretické části se věnujeme základním principům motivace a jeho vlivu na osobnost, prostředí a situaci.Definujeme jednotlivé motivační typy lidí a vztahy mezi nimi. V neposlední řadě se podíváme na učební styly a učební strategie, mezi které zapadá …more
Abstract:
This thesis focuses on the issue of self-directed learning, self-directed learning strategies, motivation and types of people.The theoretical part covers the basic principles of motivation and its influence on personality, environment and situation. We will define different motivational types of people and the relationship between them. Finally, we will look at learning styles, learning strategies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTEFAN, Miloslav. Strategie motivace žáků středních škol k autoregulovanému učení v závislosti na jejich motivačním typu. Ústí nad Labem, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / AJ UČ ZŠ