Reklama na alkohol, její právní a etická regulace a vliv na spotřebitele – Jana Varčoková
Jana Varčoková
Bachelor's thesis
Reklama na alkohol, její právní a etická regulace a vliv na spotřebitele
Alcohol Advertising, its Legal and Ethical Regulation and Influence on Consumers
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou na alkohol, její právní a etickou regulací a vlivem na spotřebitele. Cílem práce je popsat současnou právní a etickou regulaci reklamy na alkohol, dále pomocí průzkumu zjistit, jaké o ní mají lidé povědomí, a posoudit vliv této reklamy na spotřebitele. Teoretická část práce se zabývá definicí, historií a jednotlivými druhy reklamy, dále se zaměřuje na marketingovou …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with alcohol advertising, its legal and ethical regulation and influence on consumers. The aim of the thesis is to describe the current legal and ethical regulation of alcohol advertising, to find out if and how much are people aware of it, and to assess the influence of this advertising on consumers. The theoretical part deals with the definition, history and individual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2020
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/140051
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2020
- Supervisor: Pavel Godický
- Reader: Martin Bugaj
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VARČOKOVÁ, Jana. \textit{Reklama na alkohol, její právní a etická regulace a vliv na spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2020. Available from: https://theses.cz/id/xf1ajo/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Ekonomika podniku
Theses on a related topic
-
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Influence of advertising and promotion on consumer behaviour in India
Shubham Prakash -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
The influence of printed humorous advertising on gender´s attention, memory, attitude toward advertising and brand. (Casse study: Libya and Czech Republic)
Mohammed Boubaker Mehimed Boubaker -
The influence of culture on multinational corporations advertising strategies
Laetitia Barre -
The Influence of Advertising on Consumer Behavior
Laura Probstnerová