Komparace neverbální komunikace YouTube influencerů z perspektivy genderových stereotypů – Lucie Liptáková
Lucie Liptáková
Master's thesis
Komparace neverbální komunikace YouTube influencerů z perspektivy genderových stereotypů
Comparison of nonverbal communication of YouTube influencers from the perspective of gender stereotypes
Abstract:
Tato práce se zabývá projevy neverbální komunikace v marketingu, přesněji se zaměřuje na genderové rozdíly v neverbální komunikaci influencerů na platformě YouTube. Práce se dopodrobna věnuje otázce sebeprezentace, osobnímu brandingu, influencingu a YouTube. Zároveň rozebírá téma videa a jeho sděle-ní. Podrobně rozebírá neverbální komunikaci – haptiku, gestiku, mimiku, pohledy a paraligvistiku. Následně …moreAbstract:
This thesis deals with the manifestations of nonverbal communication in marketing, more specifically it focuses on gender differences in nonverbal communication influencers on the YouTube platform. The thesis deals in detail with the issue of self-presentation, personal branding, influencing and YouTube. It also discusses the topic of video and its communication. It analyzes nonverbal communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85327
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2022
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Michal Novák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LIPTÁKOVÁ, Lucie. \textit{Komparace neverbální komunikace YouTube influencerů z perspektivy genderových stereotypů}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2021. Available from: https://theses.cz/id/xg1y32/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85327
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Specific Aspects of Nonverbal Communication in the Intercultural Business Environment
Anna Jakubíková -
Nonverbal communication as a part of intercultural communication - Great Britain and Japan
Petra ŠMÍDOVÁ -
Nonverbal communication and cultures
Lucie MATUŠOVSKÁ -
Nonverbal communication in business
Lenka KOCURKOVÁ -
Nonverbal communication: facial expressions - smile
Gabriela SVOBODOVÁ -
Nonverbal communication: hand gestures in a feature film
Michaela KRAMNÁ -
Nonverbal communication: body postures
Marcel GOTTHARD -
Nonverbal communication in American and South Korean culture
Eva VILÍMKOVÁ