Tomáš Fišer

Bachelor's thesis

Obrazové výrazové prvky ve filmech Jeana-Luca Godarda

1. Theoretical part: Visual camera aspects of La Nouvelle Vague 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 mins, film photography.
Abstract:
Tato bakalářská práce se vztahuje na kamerové výrazové prostředky ve filmech Jeana-Luca Godarda, patřícího mezi přední představitele francouzské nové vlny. Zaměřuje se na okol-nosti, které ovlivnily film U konce s dechem a vytváří analýzu jeho kamerových výrazo-vých prostředků, které poté srovnává s jeho následujícím filmem Žena je žena.
Abstract:
This thesis is about camera´s means of expressions in Jean-Luc Godard´s movies, who is considered as a leader of French new wave. It also focus on factors which affected movie Breathless and analysis its camera´s means of expressions and then compares it with his other movie Woman is a woman.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Markéta Dvořáčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Fišer, Tomáš. Obrazové výrazové prvky ve filmech Jeana-Luca Godarda. Zlín, 2017. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe