Dezinformační kampaně, sociální sítě a pozitivní závazky státu – Mgr. Robert Nersesjan
Mgr. Robert Nersesjan
Diplomová práce
Dezinformační kampaně, sociální sítě a pozitivní závazky státu
Disinformation Campaigns, Social Networks and State's Positive Obligations
Anotace:
Práce si ustanovuje dvě stěžejní hypotézy. První z nich zní, že stát má pozitivní povinnost chránit své občany před masivním sběrem infor-mací soukromoprávními subjekty a jejich následném využívání ve vlastní (nejen) materiální prospěch. Autor bude argumentovat, že trendy informačního věku, jako jsou masivní cílené dezinformační kampaně, vědomá manipulace veřejným míněním prostřednictvím zejména sociálních …víceAbstract:
This thesis formulates two pivotal hypotheses. The first of them being that state has a positive obligation to protect its citizens from a massive collection of information by subjects of private law and their subse-quent misuse of those (not only) for their own material benefit. Author will argue that the trends of the Information Age such as massive tar-geted disinformation campaigns, deliberate …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g0q5g/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2020
- Vedoucí: JUDr. Zuzana Vikarská, MJur
- Oponent: doc. JUDr. Mgr. Pavel Molek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasarykova univerzita
Právnická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Právo a právní věda / Právo
Práce na příbuzné téma
-
Kauza Cambridge Analytica a její etická reflexe
Karin Galle -
Neetické jednání v kauze Cambridge Analytica
Petra Doležalová -
Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním
Petr Šťastný -
Das Thema der Manipulation in der deutschsprachigen Literatur am Beispiel des Werkes "Die verlorene Ehre der Katharina Blum oder Wie Gewalt entstehen und wohin sie führen kann" von Heinrich Böll
Pavla TÓTHOVÁ -
Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním
Petr Šťastný -
Umělá inteligence jako nástroj politické manipulace a propagandy
Jaroslav Štolc -
Média jako nástroj sociální manipulace - psychografie jako hrozba pro demokratické procesy
Emma Sára Slažanská -
Vliv mediální manipulace na vytváření reality
Martin Dvořák