Didactic Potential of Board Games in Teaching English at Primary Schools – Bc. Simona Kopecká
Bc. Simona Kopecká
Bachelor's thesis
Didactic Potential of Board Games in Teaching English at Primary Schools
Didactic Potential of Board Games in Teaching English at Primary Schools
Abstract:
Tato bakalářská práce se soustředí na využití deskových her ve výuce angličtiny. Cílem této práce je prozkoumat potenciál deskových her ve spojitosti se zapamatováním slovíček, ale také zjistit, zda hry zvyšují zájem a motivaci žáků při výuce angličtiny na základních školách. Práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část se nejdříve soustředí na hry ve vzdělávání, jsou představeny …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the use of board games in English language education. The aim of this thesis is to explore the didactic potential of board games in connection to vocabulary retention, as well as to ascertain whether games increase pupils’ interest and motivation in learning English at primary schools. The thesis consists of the theoretical and empirical part. The first part examines …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pkj1q/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
English Language and Education in Uganda
Jitka Vosmeková -
English language education of senior citizens in the context of non-formal learning
Veronika Lösterová -
Using visual aids for the presentation of vocabulary to young learners
Eva Drexlerová -
Příležitosti k ústní interakci a rozvoji komunikační kompetence při výuce angličtiny s interaktivní tabulí
Alena Dobrovolná -
Využití interaktivní tabule ve výuce angličtiny
Iveta BAJTKOVÁ -
Využití interaktivní tabule ve výuce angličtiny
Kateřina VÝTISKOVÁ -
Deskové hry jako nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí na 1. stupni ZŠ
Blanka Moravcová