Zařazení metody rozhovoru dle van Udena do vyučování žáků se sluchovým postižením – Bc. Martina Špičková
Bc. Martina Špičková
Bachelor's thesis
Zařazení metody rozhovoru dle van Udena do vyučování žáků se sluchovým postižením
Inclusion method of interview according to van Uden in teaching pupils with hearing impairment
Anotácia:
Teoretická část práce se zabývá klasifikací sluchového postižení. Jsou rozebrány terminologické výrazy, klasifikace sluchových vad, kompenzační pomůcky a komunikační systémy. Dále se dozvíme, jaké jsou přístupy ke vzdělávání osob se sluchovým postižením. Postupně je vysvětlen monolingvální přístup, totální a bilingvální komunikace. Praktická část je zaměřena na monolingvální metodu vzdělávání a to …viacAbstract:
The theoretical part deals with the classification of hearing impairment. They are discussed in terms of terminology, classification of hearing impairments, mobility aids and communication systems. In addition, we will learn what are the approaches to the education of persons with hearing disabilities. Gradually explained monolingual approach, total and bilingual communication. The practical part is …viacKľúčové slová
komunikace hluchota nedoslýchavost ohluchlost kompenzační pomůcky sluchadlo český znakový jazyk znakovaná čeština prstová abeceda odezírání verbální komunikace neverbální komunikace monolingvální přístup totální komunikace bilingvální komunikace communication deafness hearing loss heearing mobility aids hearing aid Czech Sign Language Signed Czech finger alphabet lip reading verbal communication nonverbal communication monolingual approach total communication bilingual communication
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hun58/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2014
- Vedúci: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Komunikace s pacientem
Lenka Růžičková -
Verbální komunikace mezi učitelem a žákem s odlišným mateřským jazykem v běžné třídě české školy
Julie Fiedlerová