Výuka podstatných jmen a sloves v anglickém jazyce na 2. stupni základní školy – Dominika Heřmanová
Dominika Heřmanová
Master's thesis
Výuka podstatných jmen a sloves v anglickém jazyce na 2. stupni základní školy
Teaching Nouns and Verbs in English Lessons at Upper-Primary School Level
Abstract:
Diplomová práce pojednává o problematice výuky podstatných jmen a sloves na druhém stupni základních škol, a to s ohledem na jednotlivé techniky a přístupy vyučování. V praktické části jsou uvedeny výsledky a vyhodnocení analýzy výuky podstatných jmen a sloves na základě vybraných učebnic angličtiny. Hlavním cílem práce je vytvořit detailní analýzu, která bude nápomocna pro budoucí učitele při výběru …moreAbstract:
The Diploma Dissertation “Teaching Nouns and Verbs in English Lessons at Upper-Primary School Level” deals with issues related to techniques and approaches in teaching nouns and verbs. In the practical part, there are results and outcomes of the analysis of teaching nouns and verbs based on the chosen English textbooks. The main goal of the paper is to bring the guidance in the choice of appropriate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2010
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM129
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2010
- Supervisor: Pavla Fejfarová
- Reader: Jan Comorek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEŘMANOVÁ, Dominika. \textit{Výuka podstatných jmen a sloves v anglickém jazyce na 2. stupni základní školy}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, UHK, Pedagogická fakulta. 2010. Available from: https://theses.cz/id/xke8xh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - anglický jazyk, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk
Theses on a related topic
-
Determination and possibility of usage of different techniques of teaching English grammar in Czech schools
Kamila DUDKOVÁ -
The Implementation of Techniques of Neuro-Linguistic Programming into English Language Teaching
Petr Pecha -
Selected Techniques of Teaching Creative Writing
Jiří KASPAR -
Reporting Verbs and Nouns in Academic Discourse
Kateřina Marešová -
Modální slovesa “should” a “ought to”– popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy
Ivana Vrzalová -
Slovotvorný potenciál ruských sloves pisať, čitať, govoriť a jejich českých ekvivalentů psát, číst, mluvit
Yuliya Yakovets -
A Comparative Analysis of Collocational Ranges of Synonyms. A Case Study
Júlia Činčuráková -
Prefigovaná slovesa pohybu v češtině a jejich překladové ekvivalenty v bulharštině
Lenka Fuxová