Mgr. Katarína Rozvadská

Doctoral thesis

Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis

Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis
Abstract:
Disertační práce představuje komplexní studii biografického učení, tedy procesu, jehož prostřednictvím se dospělí učí ze svých biografií a životních příběhů. Teorii biografického učení chybí přesný popis procesu učení. Práce má za cíl danou mezeru v poznání zaplnit vytvořením empiricky podložené teorie biografického učení, kterou lze systematicky aplikovat ve vzdělávání a učení dospělých. Empirickým …more
Abstract:
This dissertation presents a comprehensive study of biographical learning, a process through which adults learn from their biographies and life stories. Biographical learning lacks a precise description of how the learning process itself occurs. This research seeks to fill this gap by establishing an empirically based theory of biographical learning that can be systematically applied within adult education …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 11. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
  • Reader: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., Prof. Dr. Claudia Schuchart

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta