Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis – Mgr. Katarína Rozvadská
Mgr. Katarína Rozvadská
Doctoral thesis
Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis
Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis
Abstract:
Disertační práce představuje komplexní studii biografického učení, tedy procesu, jehož prostřednictvím se dospělí učí ze svých biografií a životních příběhů. Teorii biografického učení chybí přesný popis procesu učení. Práce má za cíl danou mezeru v poznání zaplnit vytvořením empiricky podložené teorie biografického učení, kterou lze systematicky aplikovat ve vzdělávání a učení dospělých. Empirickým …moreAbstract:
This dissertation presents a comprehensive study of biographical learning, a process through which adults learn from their biographies and life stories. Biographical learning lacks a precise description of how the learning process itself occurs. This research seeks to fill this gap by establishing an empirically based theory of biographical learning that can be systematically applied within adult education …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m6n6j/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 11. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Reader: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., Prof. Dr. Claudia Schuchart
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Educational Sciences / Educational Sciences
Theses on a related topic
-
Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva
Tereza Kmětíková -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Výcvik koně v kruhové ohradě s ohledem na využití teorie učení
Michaela Dvořáková -
Možnosti zmírňování strachu a strachových reakcí koní pomocí teorie učení
Michaela Sekyrková -
Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů
Petr Koubek -
Subjektivní teorie učení se dospělých u studentů andragogiky
Monika Kubišová -
Mozek a nové teorie učení
Tereza Jakubcová -
Kognitivní teorie učení
David ŠROTT