Kristína Hájovská

Bachelor's thesis

Influencer marketing

Influencer marketing
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda je influencer vhodným kandidátem na propagaci produktů na sociálních sítích. Podle zadaných výzkumných otázek se jako hlavní nástroj používá dotazník, který se následně analyzuje. Dále je představený přesný model pro firmy, který jim pomůže vybrat si toho správného influencera na spolupráci. To se potom sleduje přes různé nejznámější nástroje kampaní firem a spolupráce …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to determine whether an influencer is a suitable candidate for the promotion of products on social media. According to the assigned research questions, a questionnaire is used as the main tool that is then analysed. Furthermore, a precise model for companies to help them choose the right influencer for cooperation is presented. This is then monitored through various …more
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je zistiť, či je influencer vhodným kandidátom na propagáciu produktov na sociálnych sieťach. Podľa zadaných výskumných otázok sa ako hlavný nástroj používa dotazník, ktorý sa následne analyzuje. Ďalej je predstavený presný model pre firmy, ktorý im pomôže vybrať si toho správneho influencera na spoluprácu. To sa potom sleduje cez rôzne najznámejšie nástroje kampaní firiem …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Michal Mervart, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON