Uplatnění koncertantního principu v dílech Alfreda Schnittkeho – Jan Fila
Jan Fila
Diplomová práce
Uplatnění koncertantního principu v dílech Alfreda Schnittkeho
Using concertante principle in works by Alfred Schnittke
Anotace:
Koncertantní princip je jedním z kompozičních prostředků, který provází západoevropskou hudbu více než čtyři sta let. Východiska této historické techniky jsou využívána až do současnosti. Před badatelem vystává otázka: Funguje koncertantní princip i v novější hudební literatuře, nebo se pouze jedná o relikt dávné minulosti? V posledních několika desítkách let byl jednou z nejvýraznějších osobností …víceAbstract:
Concertante principle is one of the compositional technic that goes along in the western music for more than four hundred years. Basis for this historic techniques are used until now. For researcher arises the question: Exists the concertante principle in the newer musical literature, or merely is a relic of the distant past? In the last few decades has been one of the strongest personalities, who …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební kompoziceKlíčová slova
hudební teorieKlíčová slova
novodobé kompoziční směry
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9099
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2016
- Vedoucí: Václav RIEDLBAUCH
- Oponent: Juraj FILAS
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 7. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Robert Schumann a koncertní kus pro čtyři lesní rohy
Barbora Černá -
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal
Název
Vložil
Vloženo
Práva