Bc. Bedřich Prokop
Bachelor's thesis
Mediální gramotnost budoucích učitelů
Media literacy of future teacher
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice mediální gramotnosti. Cílem této práce bylo zmapovat některé její aspekty a zjistit, jaká je její úroveň u adeptů učitelství. Teoretická část zahrnuje teoretická východiska řešené problematiky, uvádí některé poznatky, týkající se komunikace prostřednictvím médií, vybrané sociálně psychologické souvislosti ovlivňování postojů a dále se zabývá významem kritické …moreAbstract:
Bachelor thesis pays attention to the issue of media literacy. The target of this study was to explore some of its aspects and to find out the level of its candidates for teaching. The theoretical part includes the theoretical bases solved problem, gives some knowlidge regarding communication through the media, selected socio-psychological context of influence of the attitudes and discusses the importance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hcpet/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Jan Válek, Ph.D.
- Reader: doc. JUDr. PhDr. Ivo Svoboda, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
Attitudes of Ghanians to LGBT community: Influence of cultural practices, faith and other factors
Patience Baba-Musah -
Influence of the Czech presidency of the Council of the EU on public opinion on the EU among Czech citizens
Daniel HORÁK -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
Power of media in political communication
Rysbek Konysbayev -
Social media communication and its impact on the marketing of companies in Afghanistan
Ahmad Tamim Rashed -
Magnitude of Corporate Communication with Media
Konstantin Zhidov -
Vliv mediální komunikace na postoje mládeže k jazyku
Eliška VRBÍČKOVÁ -
Krizová komunikace vlády ČR týkající se pandemie Covid-19 a postoje obyvatelstva
Karolína Kovaříková