Svátky a další motivy využívané v merchandisingu v průběhu roku a jejich vliv na spotřebitele – Bc. Tereza Uhlířová
Bc. Tereza Uhlířová
Master's thesis
Svátky a další motivy využívané v merchandisingu v průběhu roku a jejich vliv na spotřebitele
Holidays and other motives used in merchandising during the year and their impact on consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá změnou tematické propagace v průběhu roku a jejím vlivem na spotřebitele. Ke zjištění vnímání spotřebitelů těchto tematických propagačních prvků bylo využito zejména dotazníkového šetření (n = 1109) a hloubkových rozhovorů (n = 30). Za doplňkovou techniku byla zvolena analýza letáků (n = 700) a návštěvy prodejen (n = 80). Na základě výsledných dat byla provedena segmentace …moreAbstract:
The thesis deals with changing themed promotions throughout the year and its impact on consumers. To determine consumer perceptions of these thematic promotional elements mainly questionnaire survey (n = 1109) and interviews (n = 30) were used. As additional analysis techniques were chosen analysis of flyers (n = 700) and visits to stores (n = 80). Resulting data were a base for segmentation of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Tomáš Netopil, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UHLÍŘOVÁ, Tereza. \textit{Svátky a~další motivy využívané v~merchandisingu v~průběhu roku a~jejich vliv na spotřebitele}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/xpfbwg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
Vizuální merchandising z pohledu fashionistas
Zuzana Šulíková -
Efektivní merchandising
Lenka Poláková -
Visual Merchandising firmy Baťa
Lenka Záthurecká -
Merchandising a nákupní atmosféra vybrané obchodní jednotky
Lucie Oščádalová -
Online merchandising – preference zákazníků
Martina Zbořilová -
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Pavel Smrž -
Merchandising maloobchodní prodejny smíšeného zboží
Nikola Adámková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights