Od českého geografického vzdělávacího programu k vyučovací hodině – Mgr. Jaroslav Vávra, Ph.D.
Mgr. Jaroslav Vávra, Ph.D.
Rigorózní práce
Od českého geografického vzdělávacího programu k vyučovací hodině
Transformation of Czech geographical curriculum into classroom unit
Anotace:
Práce se věnuje kurikulárnímu vzdělávání v České republice, která podstatně mění charakter práce učitele. V krátkém historickém přehledu je srovnávána výuka zeměpisu během stoletého vývoje, kdy neustále docházelo ke sporu o výuku geografie jako popisného, deskriptivního vyučovacího předmětu a předmětu založeného na vědeckých poznatcích. Další část se věnuje vztahu obsahu zeměpisu s duševním vývojem …víceAbstract:
The thesis deals with teachers´ knowledge in the Czech Republic, which is a brand new experience for Czech teachers. In short history, centennial development, the author compares two main approaches in Czech geographical teaching - descriptive, and academic. Next part of the thesis deals with relation between geographical content and pupil´s mental development (his/her perception of space and his/her …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 10. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ymvpl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 12. 2008
- Oponent: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc., Prof.RNDr. Arnošt Wahla, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaRigorózní řízení / obor:
Geografie a kartografie / Učitelství geografie a kartografie pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Magisterské diplomové práce se zaměřením na geografické vzdělávání obhájené na PdF MU a PřF MU v letech 2016-2020: přehledová studie
Lukáš Matýsek -
Učební úlohy v geografickém vzdělávání na 1. stupni ZŠ jako prostředek rozvoje geografické gramotnosti
Jana FULGADO -
Komparace vzdělávacího systému v Česku a v Rakousku se zaměřením na geografické vzdělávání
Magdaléna Farková -
Učební úlohy v geografickém vzdělávání na 1. stupni ZŠ jako prostředek rozvoje geografické gramotnosti
Lucie MARTÍNKOVÁ -
Geografické projekty ve vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Jiřina Millerová -
Mezinárodní síť HERODOT a její přínos pro geografické vzdělávání
Markéta Hložková -
Geografické vzdělávání žáku ZŠ ze sociálně vyloučených oblastí ve městě Brně
Jakub Rajsigl -
Komparace vzdělávacího systému ve Francii a ČR se zaměřením na geografické vzdělávání
Petra Janků