Aplikace vybraných metod RWCT v teoretické složce hudební výchovy na čtyřletém gymnáziu – Bc. Monika Čudová
Bc. Monika Čudová
Master's thesis
Aplikace vybraných metod RWCT v teoretické složce hudební výchovy na čtyřletém gymnáziu
Application of selected RWCT methods in the theoretical compound of musical education in four-year grammar school
Abstract:
Diplomová práce pojednává o možnostech využití metod RWCT v teoretické složce hudební výchovy na gymnáziu. V textu jsou popsány vybrané metody RWCT, kritické myšlení, třífázový výukový model E-U-R, dále také estetická výchova nebo rámcový vzdělávací program. Součástí práce jsou tři ukázkové lekce, jejichž tématem je lidová píseň, Johann Sebastian Bach a muzikál.Abstract:
The diploma thesis is dealing with possibilities of using RWCT methods in theoretical content of musical education in grammar schools. Selected RWCT methods, critical thinking, three-phase educational model E-U-R, aesthetic education or framework educational programme are destribed in the text. Three exemple lectures about folk song, Johann Sebastian Bach and a musical are part of the thesis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w7fsk/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Libor Kyncl
- Reader: Mgr. Marie Novotná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČUDOVÁ, Monika. \textit{Aplikace vybraných metod RWCT v teoretické složce hudební výchovy na čtyřletém gymnáziu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/xq680r/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Estetická výchova a její přínos pro rozvoj tvořivosti ve výtvarné výchově u žáků s mentálním postižením
Radomíra Paclová -
Estetická výchova postmoderní
Petra Zmeškalová -
Aplikace vybraných metod RWCT v literární výchově jakožto součásti výchovy estetické
Veronika Kubová -
Vybraní světoví houslisté 20. století. Komparace interpretačních pojetí Beethovenova houslového koncertu D dur a jeho následné využití v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Tereza Hlaváčková -
Využití mediální výchovy a metod kritického myšlení na 2. stupni ZŠ
Sibyla KALLEROVÁ -
Detektivní příběh jako nástroj rozvoje kritického myšlení žáků v rámci nižšího sekundárního vzdělávání
Lucie ČERNOCHOVÁ -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Music Education in the Czech Republic and Taiwan: A Comparison
Eliška Zatloukalová