CLIL im Biologieunterricht in der Sekundarstufe I – PhDr. Helena Melicharová
PhDr. Helena Melicharová
Bachelor's thesis
CLIL im Biologieunterricht in der Sekundarstufe I
CLIL Lessons in Biology in the Lower Secondary Education
Abstract:
The bachelor thesis "CLIL Lessons in Biology in the Lower Secondary Education" deals with the issues of teaching with the CLIL method in the lower secondary education. In the theoretical part the CLIL teaching method is described. There are also stated its didactic and methodical principles. In the end the weak and strong points of this method are mentioned. There are also teaching matherials and evaluation …moreAbstract:
Bakalářská práce „CLIL im Biologieunterricht in der Sekundarstufe I“ se zabývá problematikou výuky metodou CLIL na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce je objasněn termín CLIL. Dále je popsána výuková metoda CLIL a jsou uvedeny její didakticko-metodologické principy. V závěru jsou zmíněny silné a slabé stránky této metody, výukové materiály a hodnocení výkonů žáků ve výuce vedené …moreKeywords
CLIL (Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu) druhý stupeň základní školy přírodopis němčina jako druhý cizí jazyk didakticko-metodické principy CLILu CLIL (Content and Languague Integrated Learning) lower secondary education Biology Lessons German as a foreign language didactic and methodical principles
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c4ju3/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Primary Clil
Irena Válková -
Metoda CLIL: Integrovaná výuka anglického jazyka a občanské výchovy ve vybrané třídě 2.stupně základní školy.
Irena PATKOVÁ -
Vliv užití metody CLIL ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy na úroveň osvojených znalostí a dovedností
Natálie HARTLOVÁ -
The Impact of CLIL on Pupils' Content Learning
Adéla Štěpánková -
The CLIL Method: Teaching about the Importance of Sleep
Irena Obručová -
Integrace výtvarné výchovy a anglického jazyka (CLIL - obsahově a jazykově integrovaná výuka)
Kateřina Strnadová -
CLIL ve výuce dějepisu
Miroslav MALÉŘ