Vizualizace regionálně geografických disparit v tématech gymnaziální výuky zeměpisu – Bc. Jan Hanzlík
Bc. Jan Hanzlík
Bakalářská práce
Vizualizace regionálně geografických disparit v tématech gymnaziální výuky zeměpisu
Visualizing regional geographic disparities in high school geography topics
Anotace:
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření metod, na jejichž základě byla zhotovena dvacetiminutová tematická cvičení s QGIS zaměřena na vizualizaci prostorových disparit či na případnou tvorbu podobných cvičení. Vznik těchto cvičení byl podmíněn snahou rozšíření práce žáků s ICT. Témata jednotlivých cvičení byla zpracována z učebnic i odborných textů. Na základě pilotáží byly provedeny úpravy materiálů …víceAbstract:
The aim of the bachelor thesis was to develop methods for creating 20-minute thematic exercises with QGIS aimed at visualizing spatial disparities or possibly creating similar exercises. The creation of these exercises was conditioned by the desire to extend the students' work with ICT. The topics of each exercise were drawn from textbooks and professional texts. On the basis of the pilots, adjustments …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j0neu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2024
- Vedoucí: RNDr. Jakub Trojan, MSc
- Oponent: Mgr. Jindřich Havelka
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaBakalářský studijní program / obor:
Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání / Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Výuka biogeografie v českém vysokoškolském a gymnaziálním vzdělávání
Dominik Scharf -
Výuka politické geografie v gymnaziálním vzdělávání
Martin Plodek -
Výuka regionální geografie Austrálie v českém gymnaziálním vzdělávání
Adéla Zavadilová -
Experimentální využití prvků dialogické výuky v geografickém gymnaziálním vzdělávání (na příkladu Blízkého východu)
Jana Kristiánová -
Makroregion Oceánie v geografickém gymnaziálním vzdělávání
Adéla Zavadilová -
Dramatická výchova a její postavení v systému vzdělávání - Antické Řecko a Řím - návrh metodického listu pro základní a gymnaziální vzdělávání
Markéta Capizzi -
Pracovní listy jako učební pomůcka pro rozvoj osobnostních a sociálních dovedností žáka v hodinách občanské výchovy
Linda Skalníková -
Edukační portál botanického areálu pro výuku botaniky s podporou GIS
Jakub BARTESKA