Porovnání metod pro sledování kuželů řešících globální osvětlení v reálném čase – Bc. Matúš Talčík
Bc. Matúš Talčík
Bachelor's thesis
Porovnání metod pro sledování kuželů řešících globální osvětlení v reálném čase
Comparison of cone tracing methods for real-time global illumination
Abstract:
Rýchly výpočet globálneho osvetlenia je jednou z najštudovanejších tém v počítačovej grafike. Jedna z metód na tento výpočet je trasovanie kužeľov nad voxelovou dátovou štruktúrou. Táto práca sa zaoberá rozdielmi v kvalite, výpočtovej náročnosti a spotrebe pamäte v rôznych variantách tejto metódy. Práca je postavená na už existujúcej knižnici pre počítačovú grafiku v reálnom čase, mallumo. Existujúce …moreAbstract:
Fast computation of global illumination is one of the most researched topics in computer graphics. One such method is voxel-based cone tracing. This thesis explores differences in quality, required computational power and memory of various voxel-based cone tracing methods. It is built on the already existing library for real-time computer graphics, mallumo. The existing implementations of voxel cone …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v0uhf/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Jan Čejka
- Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TALČÍK, Matúš. \textit{Porovnání metod pro sledování kuželů řešících globální osvětlení v reálném čase}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/xsym4x/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Computer Graphics and Image Processing
Theses on a related topic
-
Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5
Anna Skorobogatova -
Real-time Snow Deformation
Daniel Hanák -
Řešení atmosférických efektů pro techniky globálního osvětlení pracující v reálném čase
Áron Samuel Kovács -
Library for Boolean function manipulation in Rust and Python
Ondřej Hrdlička -
Rust library for SBML model manipulation
Oskár Adam Válent -
Symbolic representation of multi-valued logical models in Rust
Lukáš Chudíček -
Embedded datalogger v bezpečném jazyce Rust
Stanislav Rosický -
Genetic analysis of resistance in Triticum spp. to newly emerging races of wheat stem rust
Ondřej Zelba