Mahammad Mammadov

Master's thesis

Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers

Vliv Země Původu na kupní rozhodování českých spotřebitelů se zaměřením na Rychloobrátkové spotřební zboží
Abstract:
Marketingová literatura důkladně probírá vliv Zemi Původu zboží na zákazníky již z 60. let XX. století. Desetiletí výzkumů umožnily potvrdit všeobecný názor, že Země Původu zboží ve skutečnosti ovlivňuje kupní chování spotřebitelů a jeho vyhodnocení. V současnosti lidé oceňuji zboží podle Země Původu, a přesně z tohoto pohledu je probrán koncept Rychloobrátkového spotřebního zboží (anglicky Fast-Moving …more
Abstract:
Marketing literature discusses the effect of Country of Origin on customers as a hot topic since the 1960s. Decades of research have been able to convince the common opinion that the Country of Origin actually influences the purchasing decisions and evaluations. In nowadays world, people give value to the Country of Origin, and in that matter, the concept of Fast-Moving Consumers Goods (FMCG) was discussed …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 1. 2020
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78601

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities