Ing. Lucie Havlíčková

Bachelor's thesis

Tvorba a redakce textů PR - podkladů pro vystupování kosmetické firmy v médiích s využitím osobní empirie manažera PR a vzdělávání značky Clinique

Creation, and editing of PR texts as a basic for the promotion of cosmetics company in the media, using personal empiricism of PR/Education manager Clinique
Abstract:
PR aktivity mají v kosmetických společnostech specifický charakter. Při výběru luxusní kosmetiky rozhoduje, více než u jiných produktů pro osobní spotřebu, nejen samotná kvalita výrobku, ale i image, kterou společně se značkovým zbožím kupujeme. Snahou kosmetických firem je přimět spotřebitele, aby se identifikoval právě s jejich značkou. Předpokladem je porozumění potřebám a přáním zákazníků, ale …more
Abstract:
Public relations activities of cosmetics companies have a specific character. For a process of purchasing a luxury cosmetics is very important, more than for any other products for personal consumption, not only the quality of the product, but also the image which we buy together with buying brand goods. The aim of cosmetics companies is to encourage consumers to identify with their brand. Precondition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: Mgr. Matěj Hušek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní