Marketingové strategie českých online aukčních domů – Natálie Hofmanová
Natálie Hofmanová
Bachelor's thesis
Marketingové strategie českých online aukčních domů
Marketing strategies of Czech on-line auction houses
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat marketingové strategie subjektů působících na poli on-line aukcí uměleckých děl v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k problematice on-line aukcí a marketingu. Dále je zde popsána historie aukcí od svého počátku až po současnost s důrazem na vliv internetu na tuto oblast. V praktické části jsou představeny a analyzovány marketingové …moreAbstract:
The aim of this work is to analyse the marketing strategies of subjects operating in the field of online art auctions in the Czech Republic. The theoretical part defines the basic terms related to the issue of online auctions and marketing. In this part can be also found the description of the history of auctions from its beginning to the present with an emphasis on the influence of the Internet on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77382
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: Marek Prokůpek
- Reader: Lucia Horňáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77382
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
On-line trh s uměním a jeho proměny
Marcel Hornych -
Návrh inovace manažerského procesu Aukcí / Proposal for Innovation of Auction Management process
Veronika Vališová -
On-line trh s uměním a jeho proměny
Marcel Hornych -
Trh s uměním v České republice
Lucie Bočková -
Český trh s uměním 2016-2021
Štěpán Horák -
Trh s uměním a jeho determinanty
Kateřina Pousková -
Dynamika aukčního trhu s uměním na internetových platformách
Anežka Šůstková -
Dílo Mikuláše Medka a jeho ocenění na trhu s uměním
Eva Kovaříková